כאב בטן הוא תסמום נפוץ ומגוון הסיבות לו עשויות לכלול בעיות במערכת העיכול, כמו עיוותי מעיים, דלקת במעיים, גזים או צריבות בקיבה. כמו כן, כאב בטן עשוי להיות תסמונת של מחלות כמו היפראצידיה, גירוי מיצוי מריר, גידולים או מחלות מוגדרות אחרות. בפעמים רבות, צמחי מרפא טבעיים יכולים לסייע להקלה על כאבי בטן.

להלן כמה צמחים מרפא טבעיים הידועים כיום כמטפלים לכאבי בטן:

  • מנטה פלפלית – המנטה הפלפלית מכילה מרכיבים פעילים המסייעים בהקלה על צריבת הקיבה והפרשת הגזים. ניתן לצרוך תה של מנטה או לקנות מריחה למריחה על הקיבה.
  • אכינצאה – אכינצאה מכילה תכונות אנטי דלקתיות ומסייעת בהרגעת הקיבה והפרשת הגזים. ניתן לצרוך תה של אכינצאה או לקנות תמצית אכינצאה למריחה על הקיבה.
  • קמומיל – הקמומיל מכיל מרכיבים פעילים המסייעים בהקלה על צריבת הקיבה ומפחיתים את הדלקת. ניתן לצרוך תה של קמומיל
  • זנגוויל – הזנגוויל מכיל תרכובות פעילות המסייעות להרגעת הקיבה ומשחררות את הגזים. ניתן לצרוך תה של זנגוויל או לקנות מריחה למריחה על הקיבה.
  • כורכום – הכורכום מכיל תכונות אנטי דלקתיות ומסייע בטיפול בכאבי בטן ובדלקות במערכת העיכול. ניתן לצרוך תה של כורכום או לקנות תמצית כורכום למריחה על הקיבה.

צמחי המרפא הללו, יחד עם טיפים לניהול הבריאותי של הקיבה יכולים לסייע בהקלה על כאבי בטן. בכל מקרה, חשוב לזכור שטיפול טבעי לא יכול להחליף טיפול רפואי רשמי ושכל שינוי בטיפול צריך להיות תחת הכוונה רפואית. אם כאבי הבטן מתמשכים, יש לפנות לרופא להערכה רפואית וטיפול מתאים.