אילו מזומנים, תכשיטים וחפצי ערך אחרים אתם שומרים בבית? תוסיפו כמה זה שווה ואולי תופתעו. האם זה באמת רעיון טוב שהסכום הזה תקוע רק בשרטוטים ובארונות רגילים? כספת ביתית היא השקעה נבונה מאוד. לא רק שאתה יכול לשמור על חפצי הערך האלה מפני פורצים, אלא עם הכספת הנכונה אתה יכול גם לשמור מסמכים משפטיים יקרי ערך, דרכונים וכו' למקרה של שריפה בביתך.

כאשר אתה חושב על כספת, אתה עשוי לדמיין ארון מתכת אפור גדול בפינת המשרד, אך ישנן מספר כספות המתאימות באופן אידיאלי לשימוש בסביבה ביתית. אלה יכולים לנוע בין כספת קטנה שתשב על מדף ונותנת הגנה עבור 1000 ליש"ט לכספת גדולה יותר עם דירוג מזומנים של עד 4000 שקלים והגנה מפני אש עד 60 דקות.

כספת קטנה אידיאלית לאחסון פריטים יקרי ערך כגון מצלמות ותכשיטים. זה אפילו אפשרי לקבל אחד מתאים במיוחד לקחת מחשב נייד. יהיה עליך לחשב את שווי הפריטים שסביר להניח שתניח בכספת ולוודא שלכספת יש דירוג מזומן כדי לכסות את הערך הזה. אם לא תעשה זאת וחברת הביטוח שלך דורשת ממך לאחסן את הפריטים הללו בכספת, הפוליסה שלך עלולה להיפסל.

כספת עם דירוג אש טוב יכולה להיות גם חשובה מאוד. תאר לעצמך כמה הרסני זה יכול להיות לאבד את כל המסמכים המשפטיים החשובים שלך בשריפה. ניתן להשתמש בכספת אש גם כדי להגן על התצלומים שאין להם תחליף וגיבוי של נתוני המחשב החיוניים שלך. אי אפשר לחשב את ערכם של דברים כאלה, אבל אחסונם בכספת אש יכול להיות הגיוני מאוד.

אם אתה עושה קצת עבודות בנייה בבית אז גישה אחרת שעשויה להיות אטרקטיבית עבורך. זוהי התקנה של כספת ביתית מומלצת מתחת לרצפה. כספת מתחת לרצפה מותקנת באופן דיסקרטי ומאובטח לתוך רצפת בטון. לכספת טיפוסית מתחת לרצפה יש דירוג מזומן של 4000 שקלים, אם כי דירוגים גבוהים יותר זמינים גם כן. כספת מתחת לרצפה אינה יכולה לאחסן פריטים מגושמים או ערך משמעותי של מטבעות, אך היא אידיאלית עבור מזומנים חזקים, למשל, במהלך סוף השבוע, עד שניתן יהיה לבקר בבנק. הדבר הגדול בכספת מתחת לרצפה הוא שהיא מוסתרת לחלוטין כאשר אין גישה אליה. זה אומר שזה לא יבלבל את החדר שלך וגם אומר שסביר מאוד שפורץ אפילו ימצא אותו שלא לדבר על לנסות לפתוח אותו.

הדרישות של כל אחד להגנה על רכושו שונות. עם זאת, גם אם אתה חושב שחפצי הערך שברשותך הם צנועים למדי, המחשבה על אובדן של חלק מהדברים הללו יכולה להיות די מטרידה. אם תשקיעו בכספת מתאימה זה יעזור לכם לישון יותר קל בלילה ותדעו שאם יקרה הגרוע מכל ותפגעו מפורץ או שריפה הרכוש שלכם יהיה בטוח.