בחירת מזגן לבית או לכל מבנה אחר אמורה להיעשות בשיקול דעת ולאחר בדיקות וסקר שווקים. התיעצנו עם טכנאי מזגנים בתל אביב וקיבלנו תשובה שניתן למצוא בשוק מבחר סוגי מזגנים הנבדלים ביניהם בגודל, בתפוקת העבודה שהם מסוגלים לספק, בהתאמתם לתצורת ותכנון המבנה או החלל ועוד. להלן טיפים לבחירת המזגן המתאים ביותר מכל הבחינות.

  1. גודל השטח שיש לקרר/לחמם – השיקול המרכזי הוא בעיקר על פי גודל השטח שיש לקרר, צורתו, סידורו הפנימי ועוד. להלן סוגי מזגנים.

עיליים מפוצלים

המזגנים האלו הנפוצים ביותר וביניהם ניתן למצוא את העיליים, המיני מרכזיים והמרכזיים. העיליים מגיעים בתפוקות אנרגיה של החל מ 1 כוח סוס המתאימים לחדרים קטנים ועד ל4 ו4.5 כוח סוס המתאימים לחללים וחדרים גדולים. הם בעלי שתי יחידות כאשר את הפנימית מתקינים על הקיר במקום המתאים ביותר, וכזה המסוגל לפזר אוויר בצורה אופטימאלית.

מערכות מיני מרכזיות

מערכות מיני מרכזיות נועדו לקרר חללים גדולים כולל אלו המחולקים לחדרים בעלי קירות. האוויר הנפלט עובר בתעלות מיוחדות הנבנות מעל להנמכות תקרה. בקצה כל תעלה בעלת ציפוי לבידוד יש תריס דרכו מוזרם האוויר לחדר. ניתן לשלוט על החדרת האוויר על ידי סגירת התריס או פתיחתו. אין אפשרות מעשית לקרר כל חדר בטמפרטורה אחרת. יחד עם זאת, קיימים מזגני אינוונטר בעלי טכנולוגיה ייחודית המסוגלים לווסת את רמת הקירור בהתאם לטמפרטורת החדר. אלו יהיו יעילים יותר עבור הדיירים.

מערכות מרכזיות

מערכות מרכזיות מיועדות לאולמות בעלי שטח גדול. האוויר מוזרם דרך צנרת מיוחדת המותקנת בגובה התקרה. ניתן לראות את הצינורות בחנויות אאוטלט, במועדונים רחבי ידיים, באולמות תצוגה ועוד. כמובן שניתן להעביר את האוויר גם מעל הנמכות תקרה ייעודיות העשויות גבס או חומרים אחרים.

  1. איכות – מומלץ לרכוש מזגן איכותי המיוצר על ידי יצרן בעל מוניטין. ניתן למצוא יצרנים ישראליים ובינלאומיים. המזגנים של יצרנים אלו מגיעים עם טכנולוגיה חכמה וחדשנית ומיוצרים תחת בקרת איכות גבוהה. כל המזגנים המודרניים הינם שקטים וניתן להפעילם על ידי שלט.
  2. מזגן רגיל או אינוורטר? – מזגן אינוורטר יקר יותר אבל מאוד חסכוני בתפעול. הסיבה לכך היא שיש בו מנגנון המגיב לטמפרטורת החדר ומווסת את פעילותו. כך, המערכות שלו עובדות רק כשיש צורך ואינן מתבלות בקלות. החיסכון הוא בהוצאות חשמל, ובכך שהוא עמיד לאורך זמן יותר מהמזגן הרגיל. יתרון אדיר הוא בקבלת טמפרטורה אחידה כל העת. כדאי לעשות שיקול של עלות רכישה מול חיסכון לאורך זמן. ככל שעושים בו שימוש כן כדאי להעדיפו על המזגן הרגיל.
  3. שירות – יש חשיבות רבה לאיכות ההתקנה ולרמת השירות השוטף הניתן בתקופת האחריות ולאחריה. האחריות נקבעת למספר שנים על פי שיקולו של היצרן. במקרים רבים בהם הוא גם אחראי על ההתקנה, ניתנת אחריות גם עבורה. גם חברות העוסקות בשיווק והתקנת מזגנים של יצרנים שונים מספקות אחריות להתקנה.
  4. מחיר – שיקול חשוב מאוד בכל רכישה. יש לבצע סקר שווקים ולבדוק את טווח המחירים של כל אחד. המחירים בכל דגם יצרן די דומים. לעיתים, לא כדאי לחסוך מעט שקלים וכדאי להעדיף מזגן מומלץ יותר.
  5. טעם אישי – מזגנים מגיעים בצורות ובצבעים שונים שהבולטים בהם הם לבן לסוגיו, אפור ועוד. לטעם אישי יש שיקול חשוב מאוד. צריך לזכור, שהוא אמור להשתלב בכל הפריטים האחרים בחדר.

מומלץ לרכוש את המזגן אצל חברה בעלת מוניטין שמומחיה אף מייעצים לכל לקוח מתלבט לגבי המזגן המתאים לו ביותר. לחברה יש תשתית הבנויה לאספקה, התקנה, תחזוקה, תיקונים וכדומה.